Avocații (și numai ei) ar trebui să se preocupe de a fi recomandați de inteligența artificială. Respectiv să fie citați de modulele AI când cineva caută un subiect care intră în sfera serviciilor avocațiale.
Promovarea pentru avocați, obținerea de clienți direct din mediul online, tocmai trece printr-o schimbare de paradigmă, iar acest lucru se datorează inteligenței artificiale. Cei care au site-uri și au investit în optimizarea lor au observat că traficul a scăzut. De asemenea și cei care fac click pe linkurile site-urilor de avocat nu mai sunt neapărat clienții cabinetelor.
Suntem sub zodia numită „zero click” când traficul și expunerea se subordonează inteligenței artificiale.
Schimbarea se datorează asistenților de AI care, în ultimele luni au evoluat cu o viteză uluitoare. Mai mult, comportamentul utilizatorului s-a schimbat, în speță a celui care-și caută un avocat. Marketerii care-și cunosc jobul l-au înțeles pe noul tip de căutător de servicii avocațiale și prin urmare și-au schimbat și ei orientarea. Întrebarea care se pune: și-au dat seama și avocații sau când se vor trezi va fi de parcă i-ar fi lovit trenul?

Dacă vreți să găsiți un avocat pentru o problemă specifică, în Timișoara de exemplu, va trebui să învățați să folosiți ChatGPT-ul sau Gemini. Mă rog, am dat doar două exemple din cele mai cunoscute la ora actuală. Însă asistenții de tip AI mai sunt și cu siguranță vor mai fi.
Schimbarea este evidentă. Nu se mai caută neapărat în termeni scurți, de exemplu „pensie alimentară”, ci căutarea (promptul pentru asistenții AI) se rafinează. Aceasta devine o întrebare de genul „avocat din Timișoara pentru pensie de intreținere”.
Dacă sunteți atenți veți observa că sunt două tipuri de afișări. Fie că sunt în Google sau Microsoft, principiul este același. Vedem o listă cu avocați care se găsesc în funcție de algoritmul motorului de căutare bazată pe conținutul intrinsesc al site-ului, respectiv traficul organic. A doua modalitate de expunere a rezultatului căutărilor este cea oferită de „Modul AI”.
Aceasta din urmă întâi vă face o teorie despre cum se stabilește pensia alimentară (sau de întreținere) și ce nevoie ai avea de un avocat. În principiu vă expune temeiurile legale și apoi vă oferă niște linkuri spre site-uri de avocați. Sursa informațiilor cum ar veni.
Este remarcabil cum în linkurile de referință oferite de modul AI nu veți regăsi avocații care sunt în mod normal arătați de Google. Puteți verifica și dvs. pe aceasta sau pe altă temă, veți vedea că ordinea este cel puțin schimbată. În sensul în care un avocat tare-n domeniu și vizibil pe Google, el devine irelevant sau mult mai puți vizibil când este căutat cu inteligența artificială.
Nicidecum, nu se poate spune așa ceva. Doar că noua paradigmă a căutărilor pe internet, respectiv AEO – „Answering Engine Optimization”, oferă răspunsuri la întrebările dvs, la ce doriți să aflați de la AI. Tradiționalul SEO va ordona paginile care se referă fie la avocați, traducători sau la orice alt serviciu conform unui algoritm. În timp ce prin AEO se oferă direct acel răspuns, în cazul nostru de avocați care se ot ocupa de pensia de întrețiere. Și să fie și din Timișoara!
La fel de adevărat, după cum observați în răspunsurile oferite de AI, acestor asistenți de inteligență artificială le plac cataloagele, indexurile, locurile unde se concentrează profesioniștii.
Ar trebui să aveți noțiuni despre ce înseamnă și cum se folosește un prompt pentru AI pentru a putea intui răspunsul pe care-l dați celo care caută. Conform unor studii, vedeți How People Use ChatGPT, aproape jumătate din utilizatorii de CatGPT sunt între 18-25 de ani.
Cred că orice avocat intuiește întrebarea clientului său, prin urmare ar trebui să poată să identifice și răspunsurile.
Opinia mea, ținând cont de tendințele actuale, este aceea că fiecare ar trebui să-și dorească să fie printre sursele citate de AI. Faptul că sunteți citat în răspunsurile oferite de AI, că vi se pune acolo linkul site-ului, nu înseamnă că utilizatorul va face click pe acesta.
Însă cu siguranță cel care face click pe site-ul unui avocat este un client specializat. Sau cum se spune: „este gata să cumpere!” Deci aproape de încheierea unui contract.
Recomandare de conținut pentru site-uri juridice
Utilizatorii obișnuiți vor să afle de la avocați ceea ce-i interesează și dacă se poate gratis. De asemenea, vor să și citească texte pe care le înțeleg cu ușurință. Pentru ei sunt complicate și obositoare acele articole în care pentru a ți se explica o noțiune ești trimis într-o altă pagină. Dați toate informațiile necesare (sau cât mai multe) și explicați ce ar putea produce întrebări sau confuzii.
Nu vă temeți că vor face totul singuri și că le oferiți consultanță gratuită. Nu vor fi în stare nici să plătească o taxă de timbru, dar sfătuindu-i le câștigați încrederea.
Limbajul juridic păcătuiește adeseori prin fraze lungi și complicate. Textele de legi sunt mai inteligibile pentru judecători, avocați, notari, etc. Se știe că oamenii fără pregătire juridică întâmpină frecvent dificultăți de a înțelege sensul adevărat.
În același timp, modulele de AI, dacă observați, se exprimă într-un mod propriu. Ele gândesc altfel decât avocații și oferă răspusuri clare și structurate pentru oameni simpli. Cred că aici trebuie să vă orientați, în această direcție să acționați asupra site-urilor dvs. Faceți-le cât mai lizibile, mai definite pe subiect, cu conținut precis și accesibil. Nu uitați că nu mai aveți de-a face cu algoritmul Google sau Bing ci cu inteligența artificială care înțelege ce-i spuneți și vă vorbește în același mod.
Iar dacă nu vă descurcați, nu aveți timp sau chef, puteți să mă contactați pe mine. Voi încerca să vă rezolv problema.





